ESC 2024: Metode

Jeg vurderer låtene etter å ha hørt dem sju ganger med én natts mellomrom:

  • 25. mars: Jeg hører gjennom låta til Kypros (for første gang).

  • 26. mars: Jeg hører gjennom låtene til Serbia (for første gang) og Kypros (for andre gang).

  • 27. mars: Jeg hører gjennom låtene til Litauen (for første gang), Serbia (for andre gang) og Kypros (for tredje gang).

  • 28. mars: Jeg hører gjennom låtene til Irland (for første gang), Litauen (for andre gang), Serbia (for tredje gang) og Kypros (for fjerde gang).

  • 29. mars: Jeg hører gjennom låtene til Ukraina (for første gang), Irland (for andre gang), Litauen (for tredje gang), Serbia (for fjerde gang) og Kypros (for femte gang).

  • 30. mars: Jeg hører gjennom låtene til Polen (for første gang), Ukraina (for andre gang), Irland (for tredje gang), Litauen (for fjerde gang), Serbia (for femte gang) og Kypros (for sjette gang).

  • 31. mars: Jeg hører gjennom låtene til Kroatia (for første gang), Polen (for andre gang), Ukraina (for tredje gang), Irland (for fjerde gang), Litauen (for femte gang), Serbia (for sjette gang) og Kypros (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Kypros’ låt og publiserer kl. 2100.

  • 1. april: Jeg hører gjennom låtene til Island (for første gang), Kroatia (for andre gang), Polen (for tredje gang), Ukraina (for fjerde gang), Irland (for femte gang), Litauen (for sjette gang) og Serbia (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Serbias låt og publiserer kl. 2100.

  • 2. april: Jeg hører gjennom låtene til Slovenia (for første gang), Island (for andre gang), Kroatia (for tredje gang), Polen (for fjerde gang), Ukraina (for femte gang), Irland (for sjette gang) og Litauen (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Litauens låt og publiserer kl. 2100.

  • 3. april: Jeg hører gjennom låtene til Finland (for første gang), Slovenia (for andre gang), Island (for tredje gang), Kroatia (for fjerde gang), Polen (for femte gang), Ukraina (for sjette gang) og Irland (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Irlands låt og publiserer kl. 2100.

  • [4.–28. april: Fortsetter i samme mønster. Hver dag hører jeg sju låter og anmelder én.]

  • 29. april: Jeg hører gjennom låtene til Storbritannia (for første gang), Spania (for andre gang), Italia (for tredje gang), Frankrike (for fjerde gang), Sverige (for femte gang), Nederland (for sjette gang) og Norge (for sjuende* gang). Jeg skriver anmeldelse av Norges låt og publiserer kl. 2100.

  • 30. april: Jeg hører gjennom låtene til Tyskland (for første gang), Storbritannia (for andre gang), Spania (for tredje gang), Italia (for fjerde gang), Frankrike (for femte gang), Sverige (for sjette gang) og Nederland (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Nederlands låt og publiserer kl. 2100.

  • 1. mai: Jeg hører gjennom låtene til Tyskland (for andre gang), Storbritannia (for tredje gang), Spania (for fjerde gang), Italia (for femte gang), Frankrike (for sjette gang) og Sverige (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Sveriges låt og publiserer kl. 2100.

  • 2. mai: Jeg hører gjennom låtene til Tyskland (for tredje gang), Storbritannia (for fjerde gang), Spania (for femte gang), Italia (for sjette gang) og Frankrike (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Frankrikes låt og publiserer kl. 2100.

  • 3. mai: Jeg hører gjennom låtene til Tyskland (for fjerde gang), Storbritannia (for femte gang), Spania (for sjette gang) og Italia (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Italias låt og publiserer kl. 2100.

  • 4. mai: Jeg hører gjennom låtene til Tyskland (for femte gang), Storbritannia (for sjette gang) og Spania (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Spanias låt og publiserer kl. 2100.

  • 5. mai: Jeg hører gjennom låtene til Tyskland (for sjette gang) og Storbritannia (for sjuende gang). Jeg skriver anmeldelse av Storbritannias låt og publiserer kl. 2100.

  • 6. mai: Jeg hører gjennom låta til Tyskland (for sjuende gang) og skriver anmeldelse av låta som jeg publiserer kl. 2100.

  • (7. mai: Eurovision Song Contest starter (første semifinale).)

*) Norges låt har jeg hørt åtte-ni ganger i februar i forbindelse med den nasjonale finalen, så den låta kjenner jeg naturlig nok bedre enn de andre.


Dessuten:

  • Jeg vurderer kun det musikalske, dvs. lydfilene slik de foreligger på strømmetjenesten Spotify.

  • Jeg forbyr meg selv å se musikkvideoer av sangene i forkant av anmeldelsene. Når jeg først har publisert anmeldelse av en låt, kan jeg tillate meg selv å se videoen.

  • Det eneste visuelle inntrykket jeg har av hvert enkelt lands bidrag, er platecoveret (singlecoveret) – som er svært vanskelig å unngå. (Igjen er unntaket Norge, hvis sceneshow jeg fikk med meg i MGP-finalen 3. februar.)

Forrige
Forrige

ESC 2024: Serbia

Neste
Neste

ESC 2024: Kypros